Followers

nuffnang

Thursday, April 19, 2012

sajak...satu permintaan...

Khamis 19 April 2012

Assalamualaikum dan Selamat malam kepada tetamu yang singgah di sini...seperti biasa untuk update entry mestilah sesuatu yang terlintas di minda ni...kalau dirancang memang tidak kesampaian....ada orang menulis mesti ada rangka...ada juga yang tibai apa yang terlintas itulah yang ditulisnya...defend pada keupayaan kita...

Entry hari ini...satu permintaan suruh aku tulis sajak...katanya lama tidak menghayati butir bicara yang puitis dari aku...itu cerita lama masa muda dulu...memang aku seorang penyajak...karya2 dulu kerap berkumandang di radio...terpampang di dada akhbar....saban waktu...dan cukup lumyan waktu itu pendapatan yang diterima....sehinggakan ada seorang posmen tu cakap"cik ni penyanyi ke kat RTM" aku tanya balik kenapa"Ni setiap kali ada sampul berdaftar dari RTM". nak tergelak pun ada....tak apa dia tak tahu sebenarnya...masih menggunakan nama glamer fatmasha dalam setiap karya....itu cerita 15 tahun yg lalu....kenapa ya tidak diteruskan bakat yang dianugerahkan? masa tu muda belia...berjiwang lagi...ada penguatnya n perangsangnya...so idea tu mencurah2...duk bayangkan perkara yang indah...terkadang tak terpijak pun di bumi nyata...bila kita menjiwai watak dan situasi itu...perkara itu menjadi kalih dan tidak terasa ummmmpnya...

Masih tersimpan kemas karya2 yang pernah diterbitkan dan diantologikan...sebagai kenangan dan tatapan sekali sekala....rasanya untuk menghasilkan sajak di sini akan diusahakan kerana mutiara kata2 n kata2 kiasan tu sudah berkarat di kepala....kalau nak jugak rasanya ada entry lalu yang postkan di sini...nanti nak cari kejap....di sini Pada seorang sahabat...cikgu Wan zainun....hayatilah bait-bait puisi sebagai memenuhi permintaan anda walau tidak sehebat dulu...tapi bisanya masih terasa!!!!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...