Followers

nuffnang

Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru 2012..

Sabtu 31 Dec.2011

Salam Sabtu untuk semua...kejap aje masa berlalu..setahun sudah meninggalkan kita dengan pelbagai ragam, aktiviti, kerja yang tidak pernah habis2 dan kerja buat kita sentiasa sama dari tahun ke tahun..tetapi azam aje yang sering bertukar-tukar tetapi tidak menepati sasarannya..kerana kita hanya tahu berazam..tetapi pelaksanaannya masih ditakuk lama kerana kita memang gitu... takut terima perubahan..ya ke takut menerima perubahan...

Kalau ada pun perubahan tangga gaji dari tahun ke tahun itu aje yang berubah...tetapi bila bekerja dan diberi tanggungjawab kita tidak laksanakan sebaik mungkin....pahtu bertukarlah potfollio... diberi amanah pada orang lain....dengan alasan saya ingin memberi tugasan yang lain atas kewajaran memang tugas ini sepadan dengan jiwa dan perwatakannya.....jadi kita sama-sama melihatnya keberkesanan dan keberhasilan kerjanya sepadan ke tidak dengan anggapan yang diberikan....

Maka bermulalah satu episod lagi tahun depan....samaada empunya diri masih kekal di sekolah yang sama atau ditukarkan ke sekolah yang lebih dekat dengan diberi tugas dan amanah yang besar untuk diselesaikan.....itu pun bergantung kepada kekosongan jawatan selebihnya menunggu dan menunggu sehingga tanggungjawab itu sesuai dengan kita.....

Apa-apa pun Selamat menyambut Tahun Baru 2012 kepada semua...sambutlah dengan roh Islam dan tidak mengambil unsur2 barat yang menidakkan keimanan kita.....

Saturday, December 24, 2011

Roti Boy...

Sabtu 24 Dec.2011

Salam Sabtu untuk semua...kejap je masa berlalu...lama tidak update blog...sebenarnya banyak perkara yang ingin dipaparkan...tetapi seakan malas untuk mencoretkan sesuatu di sini..selebihnya banyak melogin blog masakan untuk mencari resepi baru yang boleh ditry dan menjadi...ada juga blogger yang seakan tidak merestui jika kita menciplak resepinya tanpa kebenaran..tetapi bila dilihat kebanyakkan resepi yang ditayangkan hampir sama aje...semua blog memaparkan sukatan yang sama..jadi tidak timbul siapa yang ciplak siapa..kalu udah di postkan di blog kita...bermakna kita nak berkongsi dengan orang lain lah...tak gitu...

Ok posting kali ini...lain skit Roti Boy yang juga dikenali mexican bun...yang dicedok dari my resepi...tempat berkongsi resepi...maka ramai yang respond jika resepi yang dibuat itu menjadi...Sebenarnya udah lama ingin mencari resepi dan mencuba membuatnya....ya lah punya mahalnya roti ni dari RM1 sebiji...hampir terkejut bila ke Gaint tempoh hari sudah naik harganya menjadi RM1.90....hishishis....mahalnya hampir sekali ganda...

Bila tengok pada harga...dalam hati berdetik...aku mesti cuba buat...kalau tidak dicuba kita tidak tahu jadi ke tidak.....maka bermula episod..mencari bahan-bahannya...dan cuba jaya ni menampak hasil yang lumayan...menjadi..gebu...yummmy dan fabulos gitu...sedap hingga menjilat jari....hingga emak saudara juga memuji hasilnya sama seperti yang dijual di kedai...alhamdulliah..berkat mencuba ....ni dah masuk 3 kali membuatnya..still cantik,gebu n mewah dengan kelembutannya...apa2 pun terima kasih pada yang empunya resepi..berkat rezeki kamu sebab semua orang boleh merasa...nak resepi? ni yang sempat digoggle sini dan sini.. cuba buat tentu menjadi ...maaf ya tuan tanah cedok resepi ni..setidak mungkin ada juga mengintai blog anda semua hihi sharing is caring...lihatlah foto yang sempat dirakamkan.....

Friday, December 16, 2011

Lega,,,rasanya..

Jumaat 16 Disember 2011

Salam Jumaat untuk semua....moga dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki...jika rezeki kita terlebih sikit...sedekahkan kepada yang memerlukan Insyallah Allah akan tambahkan rezeki kita berlipat kali ganda serta diberi kesihatan yang cukup baik dan selesa.

Posting kali ini...lega rasanya bila semua assigment yang disuruh buat siap sepenuhnya dan berjaya dihantar melalui portal UPSI...moga para pensyarah dapat menerimanya dan menanda dan memberi markah seadanya demi meneruskan pengajian di semester seterusnya.Apa yang pasti banyak keburukannya jika kita hantar melalui online ni....rasanya bila kita taip semua maklumat dan fakta yang terkandung disiapkan sebaik mungkin tetapi bila disendkan mesti ada yang terhilang dan terpadam...jadi nampak cacat assigment kita....tentu perkara ini mengundang sedikit kekecewaan di hati....harap pihak di sana faham masalah kami dan tidak mengambil serius jika terdapat kekurangannya......

Meski ada pensyarah yang inginkan hardcopy sebagai backup,terpaksa menghantar secara manual dengan menggunakan skynet dan sedikit ongkos terpaksa dikeluarkan.....terkadang rasa terbeban dengan dua kerja yang sama tetapi pihak univeriti tidak melihat ini sebagai satu kelemahan yang tidak sepatutnya berlaku......

Sunday, December 11, 2011

Kek Tiramisu.....

Ahad 11 Disember 2011

Salam Ahad untuk semua pembaca blog ni...cepatnya masa berlalu..pejam celik tinggal 2 minggu lagi alam persekolahan dibuka kembali.....maka rutin yang sama jua berulang-ulang....begitulah lumrah hidup berputar bagai roda sekejap ke atas dalam masa yang sama ke bawah semula....

N3 kali ini...tentulah kek Tiramisu...kek yang dingin,lembut di mulut bila makan tidak terasa kenyangnya..sekadar menikmati kelazatannya aje....Tidak pasti ya asal usul kek ini...kalau dari namanya tentulah di sebelah barat...sebab adunannya banyak berkisar pada produk tenusu...tetapi bila didatangkan ke malaysia telah ditradisikan ikut selera orang Asia.....

Kek yang menjadi bualan dan santapan pada blogger masakan.....kalau dilogin blog di orang resepi hampir sama...cuma adalah yang kreatif tu modify agar lebih cantik dan ditambah ramuannya agar lebih sedap dan yummy...apa pun hubby tidak berapa suka sebab chesse yang terkandung di dalamnya....orang berumur lebih suka kek ori lagi...apa2 pun anak2 paling suka....
Resepi paling simple dan mudah untuk dibuat.

Tuesday, December 06, 2011

T/duga iGPK32

Selasa 6 Disember 2011

Salam ceria untuk semua...moga kita diberi kekuatan dan kerahmatan atas segala kerja buat kita...selebihnya kita berupaya mencari kelemahan dan cuba membaiki diri sendiri agar kita sentiasa dalam peliharaanNYA InsyaAllah....

Posting kali ini...tentu temuduga ke jawatan hakiki DGA32 yang rata-rata menjadi isu hangat pada para pendidik ...ya lah kenaikan pangkat ni sebenarnya menjadi rebutan pada orang yang merasakan dirinya mampu menjadi pentadbir dan rasa ingin bertanggungjawab pada setiap kerja yang diberikan...bukan kerja yang mudah untuk mengurus dalam konteks ni...sebab bila disebut mengurus manusia kita tidak lari dari menjadi perhatian dan bualan jika tidak dapat menangani sesuatu masalah dengan bijak...dan mungkin diperlekehkan kewajaran kita dilantik sebagai pengurus sekolah.

Punyalah soalan yanmg dikemukan macam nok dapat kerja baru...dengan dasar-dasar kerajaan yang dilaksana...semua bentuk soalan yang melibatkan pendidikan menjadi fokus utama....pendek kata kalau datang dengan jiwa kosong...bermakna nampak kebodohan sendiri...kepetahan berhujah..soalan yang memerangkap kita dipihak mana juga kerap ditanya...dan soal anwar ibrahim juga menjadi pokok soalan yang menghiasi sesi t/duga tu....bijak menjawab dan cuba membetulkan keadaan intipati utama.....

Apa2 pun semuanya sudah selesai...menunggu dilantik dan dihantar ke mana-mana yang dirasakan sesuai....apa yang pasti janganlah ditempatkan di daerah yang jauh kerana umur2 kita yang dipanggil ni semua warga senja yang meniti hari mencari keredhaan dariNYA.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...