Renungan...

Followers

nuffnang

Monday, December 31, 2012

Laksam...homemade!

Isnin 31 Dis.2012

Salam untuk semua...bersiaran semula....hari akhir n penghujung tahun 2012...selamat tinggal tahun 2012 yang banyak meninggalkan kenangan,cabaran,pahit getir kehidupan....menjadikan umur semakin bertambah dan kita semakin matang dan berpengalaman dalam segala hal...lebih2 lagi dalam kerja buat kita sehari-hari...harapan moga sinar 2013 banyak memberi kejayaan,rezeki yang tak disangka2,kesihatan yang baik,anak-anak yang solah...dan hubby yang sentiasa caring n sharing dalam segala hal....muah..tq atas segala-galanya....rasanya entry terakhir untuk tahun ni...esok buka lembaran baru n  bulatkan azam untuk menjadi seorang isteri,pekerja n hamba kepadaNYA...yang sentiasa muhasabah diri dan memberi contoh terbaik dalam segala hal..insyaAllah...

Maka esok bermulalah alam persekolahan....tapi aku masih di sekolah yang sama...bilalah boleh bertukar ni...biasanya habis lama disesebuah sekolah 5 tahun je...ni dah masuk tahun ke 7...apa cite? minta tukar...tidak diluluskan....dok kan nok tukar sekolah dalam daerah pun kene pakai kebal bawah tanah jugok...ok tinggal dulu bab sekolah ni...entry di atas...lama sangat  mengindam nak makan laksam....nak pi kuar cari malas...sebab hujan turun sejak dari pagi...rasanya banjir gelombang ke 2 menghampiri semula...maka check semua bahan ada...apa lagi mengukuslah kita laksam ni....makanan kegemaran orang2 Terengganu dan sewaktu dengannya...tidak lengkap rasanya kunjungan kita ke terengganu kalau tidak menikmati makanan ni...so..buatnya senang aje...janji ada pengukus...siap satu.. gulungkan dia...macam kita buat kuih gulung...

Buatlah sebanyak mane yang kita suka....tepung beras n bancuh dengan air biasa aje...pah tu kukus ...tak sampai 3 minit...sudah masak....kuahnya panggang ikan blend dengan santan...masak atas dapur...masukkan sekali asam gelugor supaya rasa masam skit....masukkan bawang lumat n lada hitam tumbuk berserta gula n garam...penyedap rasa...dah siap...kutiplah ulam yang ada di halaman rumah kita...kalau ada...ulam ni pun ambik kat belakang umah aje..ulam raja...bunga kantan n limau nipis....tidak lupa juga sambal lada..supaya rasa pedas tu membangkitkan selera....

hidangan yang lengkap...

kalau buat sendiri kan banyak...makan pun kenyang!

kuahnya...org ganu kata kuah putih...

simple ulam...

masukkan semua sekali...gaul rata..n suapkan...

5 comments:

zie omar said...

selamat tahun baru kak. urmmmmm terliur tgk laksam tu. zie suka kalo letak ulam byk2.

fatmasha said...

tq zie..sbb singgah...slmt thn br juga..ulam mmg sedap bila diletak byk2..awet muda lg...

fatmasha said...
This comment has been removed by the author.
fatmasha said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Каждый автолюбитель ценит своего железного коня и всячески хочет улучшить свой автомобиль так, чтобы он стал совсем индивидуальным и максимально подходил своему владельцу. Специалисты guru-tuning.com способны помочь подобрать самый оптимальный комплект для любой модели авто. Наши сотрудники могут предоставить подробную информацию о запчастях, объяснить, в чем различие между известными производителями, к каким авто они подойдут, а также о том, как можно устанавливать и эксплуатировать эти элементы.
[url=http://guru-tuning.com/goods/audi-a6-f40-abt-sportline-o.html]глушители на х 5 4 8[/url]
[url=http://guru-tuning.com/goods/bmw-1-series-f20-f21-ac-schnitzer-o.html]бмв 1 серии f20 тюнинг[/url]

С помощью подобных деталей можно сделать авто своеобразным и стильным за вполне приемлемые средства.
[url=http://guru-tuning.com/category/36.html?page=1&model=X5 (E70)]х 5 тюнинг[/url]

Тюнинг автомашин – это формирование совершенного и эксклюзивного проекта для всех, кто хочет иметь авто красивее и привлекательней, чем у всех. Мы готовы взять на себя решение этого вопроса. Мы гордимся тем, что представляем своим заказчикам совершенно качественные услуги, которые начинаются с консультаций по выбору направления автомобильного тюнинга и предоставления оперативной информации обо всех новинках в мире авто до профессионального технического обслуживания и кузовного ремонта автомашин всех марок, как наших, так и зарубежных.
[url=http://guru-tuning.com/category/41.html]porsche тюнинговая компания[/url]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...