Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, December 26, 2012

Puding Pelangi Permata....

Rabu 26 Dis. 2012

Salam Rabu untuk semua....Info terkini tentang banjir cukup membimbangkan hati...apa tidaknya dengan hujan yang tidak berhenti sejak 2 hari lalu dengan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di Terengganu mencecah 11 ribu orang....bila lalu ikut jambatan Dungun td kecut perut sebab air hampir2 mencecah lantai jambatan tersebut...seram sejuk dibuatnya...

Berbalik tajuk entry di atas...pasal puding pelangi permata n puding jagung...saje buat untuk majlis baca yassin di rumah mak saudara semalam....atas permintaan tuan rumah inginkan pencuci mulut...maka jadilah puding mamble ni...puding ni cukup simple n sedap...pendek kata habis licin....terlupa nak simpan pada AJK dapur yang bertungkus lumus dari pagi siapkan lauk pauk...tak apa ya lain kali ada rezeki kita hantar....

Resepi?....rasanya kalau buat cukup senang....dalam intenet cukup banyak diorg postkan....nak juga disini dan ada juga diorg panggil puding pelangi..sebab corak dia macam pelangi....apa aje lah yang dipanggil...tapi still benda yang sama je...puding pelangi klik je...dapat resepi puding pelangi...cubalah buat...Kalau nak letak nama ciptaan sendiri pun buleh...sebab kita yang buat...kalau nak share pun dengan orang lain lagilah berkat...sebab bila kita postkan kat intenet bermakna kita nak berkongsi dengan semua orang...kalau rasa kedekut ilmu kita simpan je dalam diari...biar kita seorang je yang tahu buatnya...tak gitu? hehehe...

Puding Pelangi Permata dalam proses memotong...

Puding jagung....

siap dipotong...cantik warnanya....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...