Followers

nuffnang

Tuesday, December 18, 2012

Roti Jala....



Selasa 18 Dis.2012

Salam.... moga dirahmati....ari ni semua penjawat awam tersenyum lebar...sebab hari ini hari menuai untuk depa... setelah sebulan lebih dibebani dengan ketidakcukupan duit....gaji n bonus sekali...bukan banyak pun setengah bulan gaji aje...berbanding dengan sektor swasta dan koperat yang bonusnya...dua tiga bulan gaji setiap tahun..tapi diorg senyap je...adapun bonus ni untuk keperluan persekolahan anak-anak serta yuran PIBG yang mengalahkan yuran sekolah yang diberi percuma...malas nak ungkit pasal yuran PIBG ni menyesak dada aje....

Ok posting hari ini...menjala roti jala yang menjadi makanan febret seisi keluarga....mungkin terlebih rajin kut...sebab menjala ni lambat jugok nak siapnya....tu pun anak dara yang tolong gulungkan...baru cepat skit prosesnya...diserikan kuah kari daging yang dibuat khas....sebab anak2 cukup suka bila dicicah dengan kuah kari berbanding dengan abahnya yang lebih gemar kuah manis....kalau dulu masa kita kecik2 kuah manis nilah menjadi santapan.....sebab mak kita buat kuah tu je...katanya kuah kari ni untuk dimakan dengan nasi je...masa telah berubah dan selera juga turut berubah.....

Masih mencari acuan yang berbentuk tiga mucungnya....berbanding acuan yang mucungnya ada empat... agak leceh skit.......kat mane ya diorg beli....sampai sekarang tak jumpa-jumpa...kalau goggle dalam blog blogger masakan..diorg kata kat kedai bakery tu biasanya ada...ttp habis kedai bakery di Terengganu diselongkar tak dapat2...susah betul....sbb apa suka sangat dengan acuan ni?...sebab ianya cantik bila kita menjala...dan lagi senang nak menjalanya....so akanku cari lagi hingga jumpa....
acuan tradisional yg sering digunakan..
ni lah acuan yang menjadi pilihan....


2 comments:

shu said...

teringat roti jala mama..sedapnya!

fatmasha said...

tq shu...sbb singgah... mmg air tangan ibu taida bandingannya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...