Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, July 25, 2012

Menu hari ini...kerabu telur

Rabu 25 julai 2012

Salam Ramadhan untuk semua semoga dirahmati....hari ini dah masuk 5 hari kita berpuasa kejap aje masa berlalu...pejam celik...sibuk dengan urusan dunia....menjadikan kita terkadang alpa fadilat puasa itu sendiri....fadilat tarawih malam ke 6 dikurnia Allah seolah-olah dia tawaf di Baitul Makmur dan dipintakan ampun oleh segala batu dan pasir.

Seperti biasa dan selalunya .....menyediakan jaudah pada kita orang perempuan ni terkadang pening juga duk mikirnya...nak sesuaikan dengan selera masing-masing.....kalau yang cerewat bab makan satu hal....belum lagi yang main order2 nak makan....macam2 nak makan....semua benda yang terlintas itulah yang naknya.....so jalan selamat makan apa yang kita masak abaikan permintaan yang entah apa2 tu!!!!...kalau udah lapar tu semua makanan yang disajikan mestinya habis punya...bila melayan nafsu ni... tu kurang pahala puasanya....

Lauk yang sentiasa menghiasi meja makan....semestinya kerabu telur dengan ulam2 yang ada ditanam di sekitar rumah aje...pembuka selera ni senang aje nak disajikan.....ulam raja, bunga katan,kacang bot0l,serai,bawang,gula dan secubit garam.....mayang... gaul semua dan tidak lupa didadar telur dan dipotong memanjang telur tu...campur sekali...nak masam perah limau nipis gaul rata kalau jenis yang suka pedas jangan lupa mayang sekali lada jarum...pasti pedasnya mengancam selera...hehehehe...dah siap....pasal kerabu ni memang feberet seisi keluarga.....cubalah resepi turun temurun ni..tentu tidak mengecewakan...kalau nak lebih ummmppp..pandai2lah kauorang modify sendiri....apa2 ulam tidak menjadi masalah...cuba sekali pasti nak lagi....

4 comments:

Pecinta pink^^ said...

sedap tu,,hehee

fatmasha said...

bln pose ni semua sedap...

zie omar said...

sedapnya kak...lagi2 mmg suka mkn ulam-ulaman ni, ratah gitu aje pun sedap

fatmasha said...

hahaha zie mmg sedap...makan gitu je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...