Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, March 07, 2012

Kisah volkswagen Kuning...

Rabu 7 Mac 2012

Salam Rabu untuk semua dan selamat pagi...pagi yang cerah n mendamaikan .....dari tingkat kelasku menghijau pohon-pohon kelapa sawit....suasana tenang dan damai sekali..tu lah sebabnya sampai sekarang setelah tahun ke 6 mengajar di sini...hati berat untuk bertukar...payah untuk kita mencari kedamaian begini...dengan bebanan tugas yang tidak memaksa....guru-guru yang sudah jadi macam keluarga sendiri....adalah saki baki dua tiga orang tu yang "dok makan saman" tu abai kanlah..sebab sikap mereka yang lain dari yang lain tidak menjadi bahana pada kita.....

Entry kali ini...cerita seram tapi lucu...bila meneroka blog2 blogger yang lain... terjumpanya entrynya di sini . Banyak kisah-kisah yang menarik dan lucu.Inilah ceritanya tiada kaitan antara yang hidup atau yang telah meninggal dunia.

Pada suatu malam, aku pandu kereta sorang-sorang di jalan yang sunyi berlanskapkan pokok-pokok kelapa sawit.Jalan ni memang terkenal dengan kisah seramnya.Sedang aku pandu dalam keadaan takut-takut berani, ada kereta Volkswagen beetle klasik warna kuning datang potong kereta aku. Lega aku dibuatnya sebab ade jugak orang lalu.

2 minit selepas tu kereta yang sama potong. Seminit lepas tu kereta yang sama lagi. Dan 10 lagi kereta yang sama potong kereta aku. Aku mula rasa menggelabah dan takut.

Aku pecut kereta aku potong kereta Volkswagen tadi. Aku pecut lagi, nampak kereta yang sama. Aku potong dan pecut lagi. Sampai dekat 5 kereta yang sama aku potong. Aku hati aku berbisik “Matilaaa aku.. camana nak buat lagi ni..”

Tiba-tiba aku nampak cahaya seperti Funfair lebih kurang 500 meter. Aku mula rasa lega selega-leganya. Sampai disana aku nampak banyak kereta Volkswagen beetle klasik warna kuning parking kat situ. Pastu aku nampak kat pintu gerbang “Volkswagen beetle Grand touring Classic” laaaaaaaaaaaaa…. Perlumbaan Volkswagen rupanyer. Chesssssss!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...