Followers

nuffnang

Friday, March 23, 2012

Isteri-isteriku...

Jumaat 23 Mac 2012

Salam Jumaat untuk semua pembaca blogku....moga kehadiran penghulu segala hari ini membawa seribu keberkatan dan kita mengambil fadilat Jumaat dengan banyak berzikir dan bersedekah...moga kita ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..InsyaAllah

Posting kali ini sesungguhnya kita punyai empat orang isteri dalam hidup ini:

ISTERI KEEMPAT adalah tubuh kita. Seberapa banyak waktu dan belanja yang kita keluarkan untuk tubuh kita supaya tampak indah dan gagah, semuanya akan hilang. Ia akan pergi segera apabila kita meninggal. Tak ada keindahan dan kegagahan yang tersisa saat kita menghadapNYA.

ISTERI KETIGA adalah status sosial dan kekayaan kita. Saat kita meninggal, semuanya akan pergi kepada yang lain. Mereka akan berpindah dan melupakan kita yang pernah memilikinya.

ISTERI KEDUA pula adalah kerabat dan teman-teman. Seberapa pun dekat hubungan kita dengan mereka, mereka tak akan mampu bersama kita selamanya. Hanya sampai kuburlah mereka akan menemani kita.

DAN SESUNGGUHNYA ISTERI PERTAMA adalah jiwa dan amal kita. Mungkin kita sering mengabaikan dan melupakannya demi kekayaan dan kesenangan peribadi. Namun, sebenarnya, hanya jiwa dan amal kita sajalah yang mampu untuk terus setia dan mendampingi kemanapun kita melangkah. Hanya amal yang mampu menolong kita diakhirat kelak.

Jadi, selagi mampu, perlakukanlah jiwa dan amal kita dengan bijak. Jangan sampai kita menyesal kemudian hari!

2 comments:

anNaqia said...

stop fearing people, start fearing Allah. love this quotes. :)

fatmasha said...

ya..sememangnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...