Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, June 13, 2012

Tempahan baju raya.......?

Rabu 13 Jun 2012

Salam untuk semua....dua tiga hari ini mood kurang menentu skit...pasal sakit ulu hati tu tidak berkurang pun....rasanya kalim ini agak teruk diuji....biasanya masuk 2 hari semua ok..tapi kali ni dah masuk 4 hari rasa mencucuk2 tu masih terasa.....keaktifan menjadi terbatas.....wajah dalam keadaan pucat n tidak bermaya lagi...nak bersembang pun rasa malas....lebih2 lagi bila ada orang mengarah buat itu ini...mulai naik rasa nak pitam....

Posting maghrib.....terkedu bila tailor kita cakap "cikgu.tempahan untuk baju raya,udah ditutup"mengucap panjang kita...bila suara itu kedengaran....bila nak raya ni???? baru bulan Rejab bermakna ada 2 bulan lagi nak raya...sudah off...ketinggalan betul aku dengan persiapan dia orang pasal raya ni....terlalu demand...kita yang nak upah baju secara rutin ni terkejut....sebab orang lain sudah menempahnya untuk baju raya.....bermakna tidak beraya lah kita sekeluarga....hishishishis...

So....bila ditanya pada kawan2 yang lain semua cakap...tempahan sudah ditutup...jawabnya lepas pada ni kena belajar jahit baju sendiri....kalau nak pakai juga baju yang menepati citarasa..kalau tidak kena beli dikedai...ladymade....mesti potongannya tidak sesuai sebab kita bukannya model...baju2 yang siap di pasaran itu ikut potongan model...altenatif tahun ni berjubah paling sesuai kerana potongannya mengikut selera...tidak pun labuhnya aje yang terpaksa dipotong sesuai dengan kerendahan kita....

Rasanya banyak jubah2 yang cantik sepadan dengan harganya....ikut selera kita...kalau dilog dalam intenet pun kedai online dia orang banyak promosi jubah n baju kurang yang siap dengan labuci lagi....pendek kata untuk pakaian perempuan ni kita tidak perlu runsing kerana dia orang tahu kuasa membeli orang perempuan ini bernafsu...semua benda yang cantik menjadi pilihan...jangan salah dia orang...sebab mereka ni mampu memilikinya kerana dia orang pegang duit sendiri tanpa meminta dari hubby...tu kalau hubby yang tidak control duit...jenis suami yang kad ATM isteri pun dia pegang ni memang cukup memilukan.....

6 comments:

Yana Libra said...

cantik jubah2 kat atas tu..hehe~ :)

lia said...

badan comey lote senang cari baju da siap...

yg besar gadang mcm lia ni, hurmmmm nanges la kalau x sempat tempah baju...

fatmasha said...

hahaha...mmg cantik jubah tu..kita ni aje yg tiada potongan...

Masya said...

samelah suami punyer baju x sempat tempah semua dah tutup.. silap8 kami punyer tema pelangi semua macam² warna...

fatmasha said...

mmg ya mssya..tahun ni tema pelangi...br berseri ari raya hehehe..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

nampaknya kena beli yang dah siap jela :)

mekasih singgah blog saya n follow. saya datang follow balik kat sini, salam perkenalan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...