Renungan...

Followers

nuffnang

Thursday, June 28, 2012

Perkara yang cuba dihindari....terjadi juga..

Khamis 28 Jun 2012

Salam untuk semua...moga dirahmati....menggalas tanggungjawab sebagai ibu, isteri dan dalam masa yang sama mencari rezeki untuk keluarga bukanlah sesuatu perkara yang mudah untuk dilakukan...lebih-lebih lagi banyak hati yang perlu dijaga, tingkahlaku yang bersopan menjadi intipan...belum lagi kata-kata yang tercakap...semua dinilai oleh sesiapa sahaja yang berada di samping kita....

So...bila kita dibebani pelbagai masalah n karenah rakan sekerja yang kurang faham serta sengaja mencari kesalahan kita semacam bebanan yang terpaksa ditanggung dan cuba berlapang dada dalam mengungkaikan setiap tutur katanya agar tiada yang menjadi batu api menyemarakkan situasi yang tengah panas.....lebih2 lagi setiap kerja buat kita sering diperhati dan ada aje kesalahan yang tidak kena di matanya...sedangkan bila kita bangkitkan keburukan orang lain Allah akan bukakan keslahan kita lebih banyak lagi....so perkara ni kita kena berhati-hati....jangan sedap cakap aje..sedangkan kita juga bermasalah....

Apa-apa pun...biarlah dia dengan tanggapan negatif dan kita bekerja seperti biasa aje...lama2 orang akan tahu juga kebaikan kita....yang paling ditakuti ada rakan2 yang berpura2 baik di depan kita tetapi di belakang semua perkara yang tidak disukai dilondehkan.....mohon dijauhkan hasad dengki yang tidak menguntungkan ni.....Amin..


4 comments:

Pink Lavender said...

bl kerja nih mcm2 ragam kawan sekerja kan

fatmasha said...

ya pink...yg peningnya ramai sgt yg nak jd batu api...

Yana Libra said...

sabarlah ye kak..

fatmasha said...

tq yana....sabar tu lah kekuatan yang ada...kalu tak tension kita...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...