Renungan...

Followers

nuffnang

Thursday, June 21, 2012

Banyak sangat perkara pelik.....

Khamis 21 Jun 2012

Salam untuk semua....bersiaran kembali setelah tidak jenguk2 blog dalam tiga hari...tension...serabut macam2 deh...kena pulak serangan mak bapak datang marah2 pasal anak dia org..pening jugak kalau jenis yang terlebih pandai dari cikgu...

Alkisahnya salah faham dan lost komunikasi je...sampai nok berperang...banyak sangat kesnya...kes serupa je macam berpakat pulak puak ni....kalau jenis menangkan anak ni jadinya...apa yang anak cakap semuanya betul...percaya pada cikgu tuisyen..kita yang duk nagajar anak dia tak nak tanya pasal pelajarannya.....siap buleh cakap "cikgu diam dulu biar saya yang cakap." kena sebutir ke aku baru dia tahu ruasnya....kalau kita rasa anak kita pandai n cikgu yang ajar anak kita tak pandai..baik kita hantar anak kita sekolah swasta....sebab ibu bapa yang tentukan pelajaran anak dia....padan bayaran yang dikenakan mahal sebab ibu bapa mampu membayarnya.....

Siap ajar lagi kita macam mana nak ajar anak dia......last sekali bila lihat result periksa..anak kita tercorot...subjek semua tidak lulus....nak salah ke cikgu lagi ke...pada aku buang masa aje layan ibu bapa begini....Masa perjumpaan PIBG kemukakan masalah...rasa tidak puas hati biar semua orang dengar...ni tidak senyap aje...bimbang kut cakap banyak2 orang lantik jadi AJK PIBG...

Pihak pengurusan pulak...nak buat perubahan semua nak tunggu tahun depan....alasan sebab saya datang dah berjalan...biar tempang pun...sebab tak nak sentuh yang orang buat...tahun depan belum tentu kita wujud ke tidak di muka bumi ni....kalau rasa tidak sesuai...tukarlah sistem yang ada perbaiki mana yang patut..kitakan bos...cakap kita mesti orang ikut kalau perkara itu betul....jangan buat orang bawahan kita boleh titlekan kita....keputusan buat segera jangan tangguh2....

Tu...lah sebabnya kita suka duk bersendirian...malas nak campur kalau bukan urusan kita....tapi bila lihat perkara yang sumbang....kita nak perbetulkan....sudahnya kita yang naik darah sebab kepincangan itu dilihat hari-hari.......bersabar ajelah jawabnya....


4 comments:

Hazrina Sallehuddin said...

hehe,,sbr jela..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

banyak orang, banyak ragamnya :)

zie omar said...

jgn esok anak2 pula ckp kat mak ayah "mak diam dulu, biar sy yg ckp" masa tu nyesal pun xde guna dah...sabar ye kak..semua tu dugaan..

fatmasha said...

tq semua sbb prihatin..reality sekarg...sygkan anak sampai musnahkan masa depan dia org..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...