Renungan...

Followers

nuffnang

Tuesday, May 08, 2012

Cikgu,guru n hadiah...

Selasa 8 Mei 2012

Salam Selasa untuk semua....moga emosi kita stabil n abaikan cakap2 yang tidak berpijak di bumi nyata...sebab tidak terkena di batang hidung sendiri...kalau kita yang alami situasi itu dan kita disalahkan maka soheh tahap kesabaran kita akan meletup tanpa dipaksa...Sabar? tidak terkena pada diri kita ...maka kita boleh cakap sabar je...

Entry malam ni...aura hari guru makan terasa...ada orang tak ambil kisah pun 16 Mei sebab katanya hari guru ni...hari2 udah disambut...tapi yang merasakan wajar penghormatan itu dibuat khas untuk guru...maka disambutlah ...kita di Malaysia ni memang meriah sambutan pelbagai hari...kalau buleh hari-hari nak sambut perayaan....memang orang Melayu ni suka kepada keseronokan......

Bila ada orang cakap tahun ni akan diadakan pertukaran hadiah sempena hari guru...tapi tak paksa siapa yang hendak aje...kalau 5 orang je yang setuju maka 5 orang tu ajelah yg akan bertukar hadiah...statment yang kelakar n lucu aje...sama ada dari dasar hatinya or just menyindir saje....

Tu lah cikgu...dia sambut sendiri...dia buat acara sendiri...dia beri hadiah pun dia sendiri yang keluarkan duit...terkadang terfikir juga bilalah situasi begini akan berubah....atau memang tidak akan diubah sebab ramai cikgu yang syok sendiri!!!

5 comments:

Dieyna said...

yang penting,,, hargai diri sendiri haha

~Sweet Honesty~ said...

setuju dgn cikgu dieyna.. hargai saja diri sendiri(^_^)

Pn. Ila said...

kalau di sekolah saya, kami guru-guru ni umpama menyambut hari guru dengan usaha sendiri. sbb anak murid tak kisah. Kalau kisah pun segelintir aje. Guru juga lah membeli hadiah, guru jugalah melatih pelajar utk persembahan, menguruskan jamuan, dan guru jugalah sambut sendiri..huhuhu

Nita Abas said...

dulu masa kecik2 ada gak teringin nak beli kad ucapan kat guru, tapi guru tu cam garang jadi tak jd bg...takot. tapi sekarang dah ada anak2 ni, tiap2 tahun beli hadiah tuk guru walaupun anak baru tadika.

nak kena ajar anak2 supaya hargai guru.

takpela kak sambut diri sendiri, yang penting hadiah dari Allah, pahala seorang guru berlajutan selamanya. dan saya teramat jelez..huhuhu...

fatmasha said...

sentiasa menghargai diri sendiri n sebenarnya anak kita yg excited nak hadiahkan sesuatu pd gurunya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...