Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, January 16, 2013

Rajuk hati...!



Rabu 16 Jan.2013
 
Salam untuk semua...moga dirahmati...tetiba aje rasa kecik hati, kecewa n apa2 aje yang menyentuh hati dan perasaan bila melihat prestasi kerja yang ciput  dan tidak mesra alam...oleh mereka yang diberi amanah untuk menilai kerja buat kita di dunia yang pana ni...huhuhuhu...tak apa lah Allah tu maha kaya...dan doa orang yang teraniya tu Allah taala makbul..InsyaAllah..kalau prestasi tidak melepasi 90% macam mana nak pegang jawatan walaupun sehebat mane pun kita buat kerja...tunggu 10 tahun pun dok lepas...

Ok...entry pagi ni saje melayan hati....sebenarnya bengang n sewaktu dengannya..jika apa yang tertulis di sini...menaikkan marah orang lain...ni blog aku... jadi apa-apa yang tercetus n rasa panas hati itu hak masing2 selagi kita tidak didakwa dibawah akta percetakan n penerbitan maka tidak menjadi satu kesalahan untuk meluahkan apa-apa rasa tidak puas hati...so baca dengan hati yang terbuka dan melihat sesuatu dengan pandangan yang positif...

Memang manusia tidak semua perfect...tetapi apa salahnya kita cuba perfectkan diri kita sekadar yang termampu...memahami situasi sebenar...melihat sesuatu itu dalam kerangka kita di mana sekarang? di mana langit dijunjung di situ rumput dipijak..kalau tak pandai menari jangan disalahkan pada lantai....kalau takut menghadapi cabaran n pendapat jangan bina rumah di tepi pantai....hilang mood untuk seketika terpana pada kenyataan yang tersurat itu....
"Perbuatan adalah cerminan isi hati. Jika hati dipenuhi kebaikan, maka sikap dan tindakan akan baik, pun sebaliknya"
 

3 comments:

Haryati Faizal said...

samalah cam kat ofis sy, bagi markah ikut hati bukan ikut prestasi...

fatmasha said...

huhu gitulah dunia sekrg yg membodek pasti markah tinggi...yes man...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...