Renungan...

Followers

nuffnang

Saturday, January 12, 2013

Crepe Durian...menjadi juga!



Sabtu 12 Jan.2013

Salam Sabtu untuk semua...lembap betul intenet sejak dua menjak ni..dari tadi asyik putus mutus je...ni baru boleh buke blog...semangat nak menulis pun menurun 50%...dari tadi duk whatsapp je dengan geng2 SKFSR...topic bulan Februari ini dapat pengurusan baru...ye ke..atau sekadar penyedap hati..dok pun khabar angin...pada kita datanglah sape2 pun...kalau stail pengurusan lama..mmg teruklah sekolah tu....masa dia standard sama kita bolehlah bercakap beraku n bermu...tapi bila jadi orang besor ni...perangai pun mesti berubah ikut status lah...apa2 pun kita tunggu....

Entry lewat malam....fenomena durian crepe....meletup  di blog masakan dan sewaktu dengannya...buka je facebook...makanan nilah yang diorg duk promte...macam2 warna...ada yang kembong isi dan tidak kurang juga yang kempis intinya...ikut mutu durian...maka bagi meredakan keadaan dan permintaan dari bebudak ni jadi jugok durian crepe ni...tu pun nekad balik sekolah terus cari buah durian...ni bukan musim mewah durian...yang ada cuma saki bakinya je lah...beli 6 biji...tapi isinya tidak cantik...banyak yang keras dan tidak sedap dimakan...disebabkan nak juga buat...maka jadilah jugok durian crepe  setelah sekian lama duk tangguh proses buatnya....

Pada kita...sebenarnya ianya lebih mirip pada lempeng durian..nak sedap sebut panggil durian crepe...macam kita buat kuih gulung yang intinya isi kelapa...cuma yang ini kita masukkan durian n whipping cream sekali...bila kedua2 bercampur...mmg mengancam sedapnya...bila kita buat sendiri tentu banyak dapatnya...bila makan baru diorg tahu rasanya muak...kata seorang kawan sedap bila difrezerkan terlebih dahulu ...pada akulah bukan sesuatu yang digemari...sekadar makan dan merasainya sudah memadai...lepas pada ni tak rasa terkilan sangat kalau ada yang tidak pelawa pun kita makan....dan bukan satu kemestian untuk dibuat acapkali....nak resepi klik sini aje...nak lagi ambik di sini juga...
ni..versi besar..untuk dimakan..kalau jual...bankrap tokey hehe..


2 comments:

Pn. Sheila said...

yummm... sedapnyer crape durian tu...

fatmasha said...

tq...tak mencuba kita tak tahu ianya sedap dan sewaktu dengannya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...