Renungan...

Followers

nuffnang

Saturday, September 01, 2012

Makan...makan!

Sabtu 1 Sept.2012

Salam Sabtu untuk semua....masih lagi dalam aura raya...yang pasti jemputan rumah terbuka berpanjangan...hari-hari ada...macam mana nak puasa sunat 6 ni...ari ini pun 3 jemputan yang terpaksa dikunjungi......

Entri pepagi setelah duk sibuk kemas bilik2 yang dihuni oleh anak2 bujang...semua udah pulang ke kampus masing2....so suasana kembali tenang yg tinggal lagi seorang...esok mula berangkat....
jamuan hari raya sekolah....dalam duk GB tak boh buat.....buat juga...kalau aku....bila orang kata dia memang tidak suka majlis begini...ambik kata putus tak payah buat..so untuk main pujuk2 bukan prinsip kita.....sambutan ala kadar dr tahun2 sebelum ni...

Jamuan makan antara program penting di samping acara persembahan...tahniah pada kumpulan Nada murni diwakili murid tahun 4 Zamrud menang dalam acara persembahan.....ada juga yg kata kalau dia tak pilih kumpulan ni....tanpa alasan....keputusan juri mutamad...jangan duk pertikai....diberi tugas menyiapkan menu puding...dua puding dapat dibuat....puding laici yang mewah dengan buahan campuran 2 bekas....dengan sos air laici cosway lagi...sebab byk2 air laici...cosway aje yang memenuhi citarasa...pendek kata kalau tak ada..memang tak akan buatnya sebab rasa n kualiti itu penting.....dan sebiji puding karemal yang dihias dengan buah peach di atasnya....

Yang sedih.....sebab tahun ni bukan kita ketua bahagian jamuan...jadi ramai yang terkedu sebab tidak dapat bawa balik makanan yang tidak habis....masing2 berebut2 bungkus untuk diri sendiri...yang malu2 tu tengok aje...kasihan!...

2 comments:

ummi_norseha said...

errm nyum nyum sedapnya...blh lihat jer nk rasa x dpt...:(

fatmasha said...

hahahah...ummi tengok je lah..nak anto jauh sgt..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...