Followers

nuffnang

Tuesday, November 19, 2013

Selamat Bercuti....!!!

Selasa 19 Nov.2013

Salam Sejahtera dan Selamat Bercuti kepada semua warga pendidik,anak didik dan yang sewaktu dengannya.....Baru berpeluang menjenguk blog setelah sekian lama menyepi....dengan alasan yang sama sibuk...sibuk...dan sibuk...perkataan yang senang diucapkan...begitulah hidup dengan rutin harian yang tidak pernah surut...semua memerlukan perhatian...adakala perasaan sendiri terabai sebab terlalu sangat menjaga perasaan orang lain...felling sad...

Sebut aje bercuti sebenarnya...tetapi jadual bertugas tetap sama macam tak bercuti pun...defend pada sekolah masing-masing.....ada yang buat kelas tambahan awal cuti...dan ada yang terpaksa datang buat kelas akhir cuti...apa objektif kelas ini diadakan? arahan atau ikutan....hisssss....persoalan yang sukar untuk dijawab...akur atau terpaksa?...diam n diam dan ikut saje arahan...

So...masa cuti panjang ni kita boleh rilek minda...muasabah diri sendiri...membelai perasaan...dan paling best tenangkan jiwa tarik nafas panjang-panjang...dan buatlah kerja yag sesuai dengan kemahuan dan jiwa kita.....perkara-perkara yang menyesak sanubari tu tolak tepi...jaga kesihatan dan yang penting jantung kita....sebenarnya banyak sangat perkara yang berlaku samada manis dan pahitnya...tapi terasa berat jari jemari ni menulis di sini...kenapa ya?..ativiti santai contohnya Lawatan ke Pulau Langkawi...sempena rombongan sekolah yang diadakan baru-baru ni cukup teruja dan banyak kenangan pahit dan manisnya...nantilah di lain siaran boleh cerita balik...nak kumpul kekuatan menulis sesuatu yang kontrovesi memerlukan ketenangan....

Yang paling best dalam hidup...bila semua assigment sudah disubmit pada pensyarah...yahoo...separuh jiwa ku pergi....saat manis ni kita kongsi dengan mereka yang seangkatan sahaja...hanya mereka sahaja yang mengetahui jerit peritnya nak siapkan kerja kursus ni...be happy

4 comments:

lia said...

best nyer holiday ;p

fatmasha said...

hahah...lia..time ni cikgu senyum sampai ke telinga...

nita said...

happy holiday.. ^_^
cuti2 ni nak bawa keluarga bercuti kat mana kak?

fatmasha said...

lia..duk umah je..hujan skrg..huhu..kita aje yg merancang..sudahnya kita juga terancam.waaaa...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...