Renungan...

Followers

nuffnang

Saturday, January 14, 2012

Yahoo..exam dah habis...

Sabtu 14 Jan.2012

Salam ceria untuk semua...moga sihat dan dirahmati segala-galanya...kata seseorang... Kerendahan seseorang di ketahui melalui dua hal : banyak berbicara tentang hal-hal yang tidak berguna,dan bercerita padahal tidak di tanya.Apa-apa pun sekadar ungkapan dan bukan cerminan hati seseorang...kerana kita lebih memahami hati kita sendiri...

Posting terkini...tentunya tamat,habis,selesai,sekian....begitulah kata penamat bila kesudahan sesuatu cerita atau majlis....maka perkataan itulah yang sering diucapkan dan dipertontonkan...maka tenanglah hati...bergumbira seketika kerna exam udah selesai untuk semester ni...resultnya belum tentu ok...tapi setidak-tidaknya kita dah menjawab dengan jayanya..selepas ni tiada lagi persoalan mengenai exam...ya lah macam bebudak pulak...bila senja begini perangai akan kembali macam bebudak...betul ke...

Bila lihat ada juga sahabat yang mengulang...terasa berdebar pula...ya lah kene mengulang....persoalan yang amat berat untuk di jawab...bila ditanya mengapa mengulang???dengan megah dan tidak berubah air muka...saya tidak siapkan 80% assigment yang pensyarah suruh buat..jadi kene mengulanglah...mengucap panjang kita..bila mendengar pengakuan yang tulus begitu....rasanya mereka ni tidak rasa bersalah dan anggap belajar ini perkara yang main-main aje....bukan aku nak sangat belajar..kerajaan yang paksa...sudahnya siapa yang suruh kau isi permohonan....konon2 nak test market....

Nasib UPSI ni ada sedikit kewajaran...membuka peluang dan ruang untuk bertaubat...kalau aku awal2 lagi rejet mereka yang tidak mengikut peraturan ni....menyusahkan...menutup peluang orang lain yang beria2 hendak belajar...dah diberi peluang dipersia-siakan....ni susahnya orang kita....dahlah belajar ni free..gunakan kesempatan ini untuk melakukan sebaik mungkin....orang lain beribu2 duit dilaburkan untuk dapatkan sekeping ijazah..kita ambil mudah je.....

Apa2 pun....semoga semangat ni tidak lentur dan tidak mudah patah bak kata motivasi ni...kan lebih ampuh apabila kita bersedia menerima arahan, memproses arahan itu di fikiran, merangka strategi, menyediakan bajet masa kemudian bertindak melaksanakan arahan....tentu kejayaan pasti menjadi milik peribadi dan abadi....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...