Followers

nuffnang

Saturday, April 24, 2010

Gemuk vs Kurus

Sabtu 24 April 2010

Salam.....bertemu kembali setelah penat di padang.....yalah menjadi pengadil bola jaring peringkat daerah lama tidak bermain n berlari... naik semput kita...bebudak ni main laju...maklumlah budak remaja dan stamina byk lg kitayang cepat penat berkejar di padang...umur dah senja begini...bukan masa remaja stamina masih kuat n gagah lagi....tulah macam tidak ada orang muda2 yang dipanggil untuk menjadi pengadil....yang aku lihat di padang semua set2 veteran aje yng masih erkinja2 di tengah padang.....tabik spring aku pada dia orang...dengan badan dia orang yang boleh tahan.....dan ada penonton kata pengadil tu mengandung jadi pengadil macam takdok org lain.....begang n malu si geng aku seorg...siap maki2 lagi pada dia org dah yang muda2 lembik dan tidak komited nilah jadinya....

Bertetapan posting kali ini gemuk vs kurus....entri yang seronok untuk ditulis....bila jumpa dengan member2 lama...terkejut beruk dia orang melihatku yang katanya semakin bulat dan tembam...ya ke...rasanya ni masuk bulan ke 2 aku tidak menjamah nasi...kunun2 untuk pastikan taklah nampak gemuk n bulat....tapi nampaknya setakat ni kurang menjadi lagi....dah tidak bersenam tentu tidak turun berat beratnya..alkisahnya rasanye udah sampai masanya terpaksa minum JUsMATE 5...BETUL KE BERKESAN.....


Banding dua gambar ni...tentu yang kurus nampak hebat..kan...kan...kan apa saje yang digayakan nampak kene dan menjadi....dan kalau disuruh pilih pun tentu sikurus yang menjadi pilihan...memamg naluri manusia hendakkan yang cantik n mulus saje untuk dipadankan....tak gitu


Apa yang penting cita-cita ke arah untuk menguruskan badan ada dalam agenda n sentiasa bermain2 di bibir....bila lihat gambarku aduhai....setubuh betul tak ada potongan langsung jauh aku dari fatma yang kukenali dulu..semuanya berubah....mungkin peningkatan umur serta terkumpulnya lemak dan kurang bersenam menjadi punca berlakunya obesiti....nilah fobia yang menjana fikiran dan minda setiap kali berposing di depan cermin .....bila berpakaian nampak sangat saiz badan yang besar dengan buncitnya perutku....

Dan aku bermonolog lagi membayangkan masa2 muda belia dulu...rasanya tidak terlambat untuk mengubahnya kembali janji berdisiplin dan tahu apa kehendak badan serta cuba mengatasinya tanpa rasa jemu....kita tahu apa yang perlu untuk badan kita...bila hubby setiap kali melihat asyik mengomen aje....nilah yang tidak syoknya katanya lelaki tak apa berbdan besar janji duit penuh dalam poket....betul ke....balik2 si perempuan jugak yang kene mentain....bagi aku si wanita gemuk tak apa janji harta banyak...tak gitu

nilah aku masa muda belia...kurus

Foto masa bertunang...kurus

Masa akad nikah....kan...kurus...


Gambar sekarang...sihat...

5 comments:

KHAIRUL gbom (*__*) said...

hehehehe......mcm jenifer loper....wakakaka.....tp gmbar bru ney emmmm cam....oprah la.hehehe

fatmasha said...

biar oprah pun janji baik n pandai buat kek...kan...kan...kan

sha filan said...

mami!!!!
blanje sy skali...nak jugak!!!! huhuhuhuh

sha filan said...

mami!!!!
blanje sy skali...nak jugak!!!! huhuhuhuh

Ms. Qurratu'Aini said...

salam akak..
biase la tu kan..hati senang, hidup bahagia.. :))

saya ni haa belom kawen pon tp gemuk gak..tang perut.buncit.isk2..pon kes naya gak ni.. :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...