Renungan...

Followers

nuffnang

Saturday, November 30, 2013

krunchy Karamel Almond

Sabtu 30 Nov. 2013

Salam Sabtu untuk semua....moga dipanjangkan usia n dimurahkan rezeki...Sabtu penghujung bulan November untuk tahun ini...jap aje masa berlalu..bermakna hampir dua minggu cuti dihabiskan....ke mana?...soalan cepumas sebenarnya...masih di sini...home sweet home...malas nak ke mana-mana...panjang ceritanya kalau nak diceritakan....so selamat menghadiri kenduri  kahwin anak dari saing2 yang menjemput untuk kenduri hari ini...memenuhi jemputan menjadi kewajipan....

So..entry lewat senja...setelah boring melanda...entry tertunda tetapi still sesuai untuk dipostkan...tengok dekat topik di atas itu bila ditraslate dia akan jadi Karemal Badam Rangup...lebih kurang gitulah....memang lama dah mencari resepi ni n cuba merasa kerangupannya....dengan harga yang agak mahal...satu balang RM25 terkejut bila melihat kuantitinya yang sedikit pada harganya...tetapi setelah ke kedai bakery...lihat bahan-bahannya...memang mahal...patutlah dijual pun dengan harga yang mahal Tepungnya saje RM22 dalam 500gm...belum lagi dengan badam, kuaci dan lain-lainnya....buatnya cukup senang... cuba goggle dalam ni macam2 resepi yang diorg post...tapi bila kita yang buat...ambik kau 500gm tu campur semua sekali dengan kuaci dan badamnya sekali....Ramai sangat nak tau cara buat n resepi skali..ambik sini tengok macam mane diaorg buat..hampir same je...

Rupa-rupanya tepung floreta ni dia dah karemal...maksudnya bila kita bakar ia akan mencair dan menjadi karemal dan seterusnya melekatkan bahan taburan tadi...pendek cite macam bapang yang kita beli dekat kedai tu...gitulah bentuknya..tinggal lagi dipotong waktu panas2...bila ia sejuk memang pecah bila kita cuba potong dengan pisau...jawabnya kene patah-patahkan jadi tak cantik...nak tunjuk cara? tak sempat snap gambar...yang ada cuma yang dah siap....apa2 pun kerepek ni cukup sedap...tak sampai satu hari satu balang dah habis....nampaknya kene buat sekali lagi sebab dah ada pengalaman membuatnya....



Saturday, November 23, 2013

Foto Mencerita segala-galanya....!

Sabtu 23 Nov. 2013

Salam Sabtu Untuk semua...moga dirahmati. Posting kali ni nak tunjuk gambar aje sempena majlis yang berlangsung sebelum cuti...malas pulok nak cerita panjang-panjang...biar foto berbicara segala-galanya....ttp diskripsi tu adalah...kalau tak...mane tahu event apa yang berlangsungnya...intai-intai yer..

Jamuan akhir tahun 6 grand sangat lah diorg buat terkedu juga kita...yer lah sebelum ni di sekolah lama tak berlaku gini huaaaaa....

Sambutan bulan bahasa yang berlangsung di dewan..dulu mmg payah nak pakai blazer mcm ni..bila duk di tampuk pengurusan terpaksalah kita...belajar melalui situasi semasa...

Banyak sangat sambutan semenjak duk sekolah baru..sampai event apa pun lupa...sedar2 foto je ada....

Cederahati kepada guru besar sempena kaanival sukan dan permainan...guru besar yang ok thumb up pada beliau sebab cukup memahami segala-galanya...Thanks banyak2..tapi awas!!!! hehehe...

Majlis Jamuan dan pepisahan akhir tahun di Uitm Dungun...bersama dengan PK1 dan men muda GB..hehehe yg old katanya balik kampung..urusan kelaurga..

Bersama geng ustazah..yg baju hijau tu masih solo lagi...untung dapat beliau sbb anak tunggal..segala-gala ada...kalau nak sunting beliau mesti melalui admin dulu hihi..nak tapisan keuntuhan...

ummmmpp acara potong kek di Uitm..kek seumbangan dari penaja...sape yang sambut hari jadi kita raikan...gb diapit PK2..ada berani gb bila diapit gitu...

Tiga dara tua pingitan...hihi sambutan hari anugerah...sape yang snap pic ni..cantik n tetarik sbb muka lebih kurang je...

yang ni paling teruja....kebanggaan ibu n ayah sebab kejayaan anak-anak kejayaan kedua-dua ibu bapa mereka...bukan senang nak besarkan mereka macam ni..nak beri pelajaran hingga berjaya...Tahniah buat Azyan dapat master in english n tahniah juga buat kroll sebab dapat ijazah...sambung wat master ya...buat yang terbaik!!!well done

hahahah...ni bkn balik mekah ni....saje lama dok naik bas...menuggu bas rombongan ke Langkawi bersama Norly...katanya pertama kali pergi lawatan sekolah...teruja sebab 15 tahun dulu berpeluang ke Langkawi ni berpelung semula menjejakkan kaki ke sana....banyak kenangan di sana..terutama menginap di hotel berhantu heheheh...

Bersama zura...PK Hem baru kami...posing maut gitu...

Tuesday, November 19, 2013

Selamat Bercuti....!!!

Selasa 19 Nov.2013

Salam Sejahtera dan Selamat Bercuti kepada semua warga pendidik,anak didik dan yang sewaktu dengannya.....Baru berpeluang menjenguk blog setelah sekian lama menyepi....dengan alasan yang sama sibuk...sibuk...dan sibuk...perkataan yang senang diucapkan...begitulah hidup dengan rutin harian yang tidak pernah surut...semua memerlukan perhatian...adakala perasaan sendiri terabai sebab terlalu sangat menjaga perasaan orang lain...felling sad...

Sebut aje bercuti sebenarnya...tetapi jadual bertugas tetap sama macam tak bercuti pun...defend pada sekolah masing-masing.....ada yang buat kelas tambahan awal cuti...dan ada yang terpaksa datang buat kelas akhir cuti...apa objektif kelas ini diadakan? arahan atau ikutan....hisssss....persoalan yang sukar untuk dijawab...akur atau terpaksa?...diam n diam dan ikut saje arahan...

So...masa cuti panjang ni kita boleh rilek minda...muasabah diri sendiri...membelai perasaan...dan paling best tenangkan jiwa tarik nafas panjang-panjang...dan buatlah kerja yag sesuai dengan kemahuan dan jiwa kita.....perkara-perkara yang menyesak sanubari tu tolak tepi...jaga kesihatan dan yang penting jantung kita....sebenarnya banyak sangat perkara yang berlaku samada manis dan pahitnya...tapi terasa berat jari jemari ni menulis di sini...kenapa ya?..ativiti santai contohnya Lawatan ke Pulau Langkawi...sempena rombongan sekolah yang diadakan baru-baru ni cukup teruja dan banyak kenangan pahit dan manisnya...nantilah di lain siaran boleh cerita balik...nak kumpul kekuatan menulis sesuatu yang kontrovesi memerlukan ketenangan....

Yang paling best dalam hidup...bila semua assigment sudah disubmit pada pensyarah...yahoo...separuh jiwa ku pergi....saat manis ni kita kongsi dengan mereka yang seangkatan sahaja...hanya mereka sahaja yang mengetahui jerit peritnya nak siapkan kerja kursus ni...be happy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...