Followers

Assalamualaikum photo Resizeofassalamualaikum2.gif

Wednesday, June 17, 2020

Orange Devil Cake..sedapp!

Assalamulikum wbt dan Salam Sejatera..

Bersiaran lagi di sekolah yang baru dalam aura PKPP sehingga 31 Ogos..lama tu pemulihan daripada Covid 19 ...semoga pulih sepenuhnya kerana pendidikan tidak boleh beroperasi lagi sepenuhnya sehingga diberitahu bahawa 24 Jun ini hanya Tingkatan 5 dan 6 sahaja yang dibenarkan untuk hadir ke sekolah tetapi semua guru wajib hadir tanpa murid membuat persiapan buka sekolah..begitu lah info yang diberitahu oleh PPD....

Yang nak ceritanya  Orange Devil Cake yang sempat dipelajari secara online melalui mimicakes pengasasnya Ticer Diana Sam..nak tolong promote Facebook Mimicakes ni tetapi tidak boleh lebih2 kerana kita terikat dengan SOPnya supaya yang join saje yang boleh akses FB diorg..gitu..kek ni memnag sedap...dan mengancam rasanya.. setakat ni kita dah buat dua cake daripada kursus ni ada 3 kek lagi yang belum dicuba..apa yang pasti toturial yang diajar memang terbaik dan kita mampu membuatnya tanpa rasa bimbang..orang kata memang menjadi kalu ikut semua bahan-bahan dan cara yang ditunjukkan..tinggal lagi malas dan rajin sahaja..so terciptanya kek ini kita bawa sempena majlis pertukaran ari itu untuk dijamu pada semua guru di SK Padang Pulut...ada yang nak order..buat masa ni tak ada masa lagi nk buat sebab terlalu terikat dengan sekolah baru yang banyak benda kene settle..ya lah sekolah baru banyak yang tidak berkenan di hatinya...

Resepi???  takat ni maaf deh... resepi dak leh bagi ..macam diberitahu di atas kene minta permission dengan ampunya resepi ni kerana mereka berbisnes..jadi kita kene akur dengan syarat yang telah dipersetujui bersama...so kita tengok ajelah pic dia dlu deh..sebagai kenangan untuki disimpan di sini..

kek yang cantik dengan hiasan orange dan whipping yang sedap menggunakan putih telur serta lemon curd yang sedap..apa2 pun kek ini memang sedap..

1 comment:

Unknown said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Hương Lâm chuyên dịch vụ cho thuê máy photocopy màu hoặc bán máy photocopy màu uy tín, giá rẻ tại TP.HCM và giải đáp máy photocopy nào tốt nhất cũng như link download driver toshiba 456 chính xác.