Followers

Assalamualaikum photo Resizeofassalamualaikum2.gif

Monday, April 01, 2013

Sayangi Jantung Anda...!

Isnin 1 April 2013

Salam Isnin untuk semua...moga lebih cemerlang dalam kerja buat kita...InsyaAllah...entry awal malam mengambil sempena 1 April  berhubung dengan jantung kita...yang merupakan alat paling berharga dalam tubuh manusia...pendek kata kalau jantung kita berhenti bergerak maka terputuslah amalan kita sebagai anak Adam di muka bumi ini...so bagaimana kita nak pelihara jantung kita supaya dalam keadaan stabil dan dan tiada unsur-unsur lain yang menyebabkan jantung kita tidak berfungsi sebaik mungkin...tips2 di bawah ini mungkin alternatif bagi memanjangkan usia kita....apa2 pun segalanya Allah yang tentukan...hidup mati jodoh pertemuan semua di tangan Allah ...kita merancang tapi Allah yang tentukan....Sharing is Caring...

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....


Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyakyang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang membaca ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa...... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!


No comments: