Renungan...

Followers

nuffnang

Tuesday, October 19, 2010

Aibkah itu????

Selasa 19 Okt 2010

salam.....bersembang kembali di alam siber ni....terkadang putus idea untuk meluahkan sesuatu yang boleh memberi manfaat bersama...isu banyak...malas hendak panjang cerita...ada cite yang nak diluahkan dikatakan membuka aib org.... kita tak perlu membuka aib sesorang....just beritahu aje ke empunya diri kesalahan yang dilakukan....jangan pamerkan kelemahan org lain....ayat seseorang bila entri ini diajukan....dah kesalahan itu berulang2 berapa kali mahu diberitahu perkara yang sama....

Masalahnya sekarang teguran yang itu udah acap kali dibuat tapi kesalahan tu dibuat juga...macam hendak mencabar aje.... ....sape yang akan bersabar begitu lama...sudah2 permintaannya ditunai juga...sape yang menang dalam kes ni....yg sedihnya bila diberitahu menangisnya mengalahkan baby.....menyesali dan dalam masa yg sama ingin membetulkan bahawa dia tidak bersalah dalam hal....ni semua dengki orang pada dia....la...kesitu pulok jawapannya....

Yang hairannya.....dia tu orang yg tahu dalam semua hal dan amat mahir dalam bidangnya.... ....tapi fiil dan perangainya macam budak2...tidak ada rasa bersalah dan malu bila dipanggil oleh GB...muka sadin...aje...udah di sound dalam perjumpaan tidak terkesan sedikit pun di hatinya bahawa tindakannya berdosa...kalu gitu apa patut kita buat????aku hendak tanya pada sesiapa yg berhati mulia....yang takut hendak buka aib org ttp dalam masa yang sama membebel pasal hal ni....nilah manusia yang takut pada bayang2 sendiri....

Terpaksalah GB bertanya beberapa org untuk mengesahkan tindakannya itu....termasuklah aku....ya lah aku kena beritahu perkara yang sebenarnya...kenapa mesti takut....konon2 nak jaga hati kawan....nok jaga dok kene pada tempat...berkatalah benar walaupun pahit...payah org hendak menghayati kata2 keramat ni.....Pada yang empunya diri...insaflah kita buat pada anak orang...sampai masa Allah Taala akan kenakan pada anak kita pula...cuma masa dan ketika yang akan menentukan.....sekian wassalm...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...