Followers

Assalamualaikum photo Resizeofassalamualaikum2.gif

Wednesday, October 30, 2019

Lawatan Murid Asrama..

Assalamulaikum dan Salam Sehati Sejiwa...

Berposting lagi..cerita minggu sudah..apa2pun dalam redupnya hari..lawatan murid asrama ke negeri2 sebelah utara gitu..kedah..pulau pinang dan Ibu Negara Kuala Lumpur..ni saje tempat yang dikunjungi..bersama murid2 asrama seramai 30 orang termasuk dengan guru pengiring serta PPM asrama..bermakna yang tinggal di asrama murid kecik2 aje..hihi..

Perjalanan kami menaiki bas 2 tingkat request daripada murid2 huhu ..kita jenis gayat pada ketinggian susah skit..terpaksa duduk di seat bawah bersama hubby peneman setia..orang pencen senang nak bawa ke mana-mana..so dia terpaksa akur dengan keadaan..dah lama ambil masa nak yakinkan supaya ikut serta..demand lah pulak..semua berjalan seperti yang dirancang..

Kami bertolak malam menyusuri lebuh raya timur barat..namanya malam semuanya kelam dan suram ..kami tertidur di dalam bas hingga sampai di Gurun pada pukul 5.30 pagi..sempat solat subuh di majid..Dalam pukul 8 pagi kami makan di RnR mandi dan bertemu dengan cik syikin yang membawa kami melawat tempat2 bersejarah di kedah..pakej lah katakan..sempat ke muzium negeri..Muzium Padi.. Balai Bomba dan makan tengah hari di Menara Berputar di Alor star...memang berputar sungguh..hanyut kita sebab tidur dak cukup..kami dijamu dengan nasi tomato serta buah2an..

Petang terus ke Pulau Pinang dengan hujan yang lebat..ke Padang Kota konon nak menjamu selera di sana..tetapi hampa kerana kawasan tersebut telah dinaik taraf..huhu..memang di kalangan kami tidak kenal tempat makan di PP jadi terus ke Hotel Anggerik ..jangan tanya kat mane hotel tersebut..kita memang buta kayu tempat2 di Pulau Pinang ni...punyalah sempitnya hotel bajet ni nak solat pun tak lepas..huhu kami ketiduran sampai pagi kerana keletihan...tetapi murid2 yang lain ke kedai berdekatan untuk makan malam..

Esok kami berpeluang ke Bukit Bendera...Punyalah ramainya manusia di sana macam cuti sekolah dah..tempat memang cantik dan menarik..tinggalan penjajah masih dikekalkan dengan udara yang nyaman ..sekerat hari jugak berada di sana..yang kurang selesanya terpaksa berasak2 untuk turun dan Q hampir 1 jam..terasa nak tercabut kaki terpaksa berdiri lama..kalau lah hari cuti tentu ramai lagi murid2 sekolah yang datang...

Petang terus ke kilang jeruk Pak Ali ..sempat melihat proses jeruk dibuat dan diasingkan...kita ni bukan pengemar jeruk pun..kata orang tak bagi pun tak rase kempunan pun..bershopping sakan lah jugok..beli untuk sanak sedara yang mengirimnya..selama 2 jam di sana kami bergerak ke Kuala Lumpur ..masa nilah bas kami rosak di tengah jalan..dalam keadaan hujan yang renyai2..perut dah mula berkeroncong..bas selamat sampai di RnR Tapah..solat dan makan di situ...hingga kami bertukar bas terus ke hotel Adya yang terletak di jalan TAR..rupa2nya hotel ini milik penuh kerajaan Negeri Kedah..kami sampai di sana pada pukul 2 pagi...kepala pun dah ting tong..pening n penat dengan perjalanan yang jauh...semua program terencat sedikit...

So pagi esok bas yang lain yang ambik kami ke mane yer...adula kelupaan tahap gaban ni..yang dekat dengan IKEA tu...KIDZANIA lah terpaksa log untuk cari nama tempat ni hihi(skip 10 minit recall semula) adula...murid2 kami teruja di sini semua nak merasa kerjaya mereka..kami cikgu2 ni meredah IKEA tempat yang wajib pergi jika ke Kuala Lumpur...tenang bila berada di sini..penat dah apa janji dapat menikmati suasana deko yang cantik dan menawan..hihi..

Disebabkan bas yang kami tempah masuk workshop banyak masa terbuang di situ...plan asal nak ke GM Klang terpaksa dibatalkan kerana hari dah lewat serta hujan yang tidak berhenti2 daripada pagi..kami hanya ke kenanga Mall saje...walau rasa terkilan tetapi terpaksa akur dengan keadaan..so berlapang dada lah..

Kami sampai di Dungun pada pukul 4 pagi...nasib cuti hujung minggu kalu dak terpaksa mohon cuti untuk selamat diri yang hanyut dan ting tongggg gitu....

Sempat ke Gelari P Ramle di Pulau Pinang..tidak banyak kisah diceritakan di sini..kata penjaga gelari ini..di sini diceritakan kisah kelahiran dan serba sedikit pembabitan beliau dalam industri muzik dan perfileman...Lihatttt lah pandanglahhhh aku...hihi