Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, January 27, 2016

Kursus di IAB...

Assalamulaikum

Salam Sejahtera....Salam 1 Malaysia...Salam sehati sejiwa...ungkapan ini diambil setelah minggu ke dua berkursus NPQEL di Institut Aminuddin Baki Genting Highlands..kursus yang berjalan selama 4 minggu ini amat2 meruntun jiwa..semangat...ketahanan mental..fizikal emosi dan apa2 aje yang berkaitan...aduss..kesan dari ingin menjadi pemimpin sekolah alaf baru..yang tahu serba serbi dan yang dapat memimpin organisasi sekolah ke arah berdaya saing dan melonjak kecemerlangan...begitulah apa yang disebut dan cuba diajar dalam modul yang kami terpaksa lalui...kepadatan kursus ini kadangkala membuatkan rasa tidak larat dalam usia senja gini....belum lagi assigment yang terpaksa disiapkan...menjalankan kajian tindakan pada sekolah asal sebagai sekolah sandaran serta penandaarasan ke sekolah yang dipilih sebagai medium dalam melengkapkan program kepengetuaan dan guru besar sebelum dilantik sebagai pengurus sekolah.

Dah lah suasana IAB yang berbukit dan bangunan bertingkat2...lenguh sendi2 ni berulangalik ke kelas n hostel ...cabaran yang tidak terungkap dengan kata-kata..hanya mereka yang pernah melalui merasai kepayahan itu...terkadang terdetik jugak di hati..alahai nak sangat jadi Guru Besar harung aje lah suka ke tidak...huhuhuhu 

Suasana yang nyaman terkadang sejuk hingga ke tulang menyebabkan ramai di kalangan kami batuk n selsema tambah lagi rindu ke kampung halaman....ya lah rasanya nilah kursus paling panjang dalam sejarah hidup sebagai pendidik...huhuhu..tetapi halangan n cabaran tu tolak ke tepi kerana kami semua macam satu keluarga dalam kelas..kata orang mcm2 ragam bila berjumpa...
Group kami SRG4 ambilan 1/2016 seramai 28 orang sekelas dari pelbagai negeri  yang
paling ramai peserta dari negeri Selangor...

Sesi pembentangan kumpulan rutin harian kami sepanjang berkursus...rasa macam budak maktab...

1 Malaysia...semua ada .....




2 comments:

Afiqah Halim said...

assalamualaikum puan..
saya ada baca entry puan tentang pertkaran kampus uitm yg puan pernah buat dulu
saya mohon jasa baik puan untuk bantu saya. saya dapat tawaran degree di uitm puncak alam tapi saya orang kedah.
saya berharap sangat puan dapat bantu saya dalam proses pertukaran ni.

email saya : afiqah_kedah@yahoo.com
whatsapp : 011- 2649 7566
(afiqah)

jasa baik puan hanya Allah sahaja yang mampu menbalasnya

Fatma Wati Salleh said...

cuba guna email sya..fatmasha@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...