Renungan...

Followers

nuffnang

Tuesday, August 06, 2013

Biskut Mazola...

Selasa 6 Ogos 2013

Salam Ramadhan untuk semua moga ibadat puasa kita kali ini mendapat keberkatan sepanjang Ramadhan ...dua hari lagi kita akan menyambut 1 Syawal...ari yang ditunggu oleh semua orang...meski rasa terkilan kerana sekejap aje rasanya bersama Ramadhan...bulan madrasah yan dihimpunkan segala rahmat dan keberkatan....InsyaAllah dipanjangkan usia kita akan bertemu lagi Ramadhan untuk tahun depan...

Entry pepagi ni setelah siap duk buat tat gulung nanas...sebelum tu..nak promote biskut mazola resepi turun temurun dari dulu...rasanya resepi lama tentu  ada ummmp tersendiri...dan soheh bila kita buatnya memang menjadi...tak adalah yang kembang2 biskutnya..gerenti cantik,sedap dan mendapat tempat di hati penggemarnya...sebenarnya kita boleh pelbagai bentuknya...supaya nampak cantik dan membuka selera bila melihatnya...tambah assesori skit cantiknya akan terserlah....yang penting mesti rajin dan adun biskut tu mesti dengan kasih sayang...berkat!

So untuk tidak menghampakan peminta biskut ni...disertakan resepimya...kita ni main campak2 je...sukatan pun main cawan lagi...apa-apa pun cuba lah..

Biskut Mazola Cantik

1 cawan marjerin
3/4 cawan minyak jagung
2 biji kuning telur
3 cawan gandum
1 cawan tepung jagung
1st esen vanila
pewarna-jika suka
kacang untuk diletakkan...jika suka

Cara
1. Pukul telur dan marjerin hingga sekata.
2.Masukkan telur pukul lagi.
3. Masukkan esen vanila.kacau lagi
4. Masukkan tepung kastad,tepung gandum adun sekata.
5. Jika masih lembik masukkan sedikit gandum lagi jgn terlalu banyak...biskut ni tektur dia memang lembik skit.
6. Bentuklah dengan pelbagai acuan yang disukai.

So...dah siap..senang je..makan pun senang hehehe..cuba n error biskut ni memang menjadi punya bukan macam kek yang banyak sangat songehnya..

lebihan putih telur bolehlah dibuat pahlova......sedap!

kita warnakan adunan ni ...tak lah warna marjerin je setiap biskut...








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...