Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, January 27, 2016

Kursus di IAB...

Assalamulaikum

Salam Sejahtera....Salam 1 Malaysia...Salam sehati sejiwa...ungkapan ini diambil setelah minggu ke dua berkursus NPQEL di Institut Aminuddin Baki Genting Highlands..kursus yang berjalan selama 4 minggu ini amat2 meruntun jiwa..semangat...ketahanan mental..fizikal emosi dan apa2 aje yang berkaitan...aduss..kesan dari ingin menjadi pemimpin sekolah alaf baru..yang tahu serba serbi dan yang dapat memimpin organisasi sekolah ke arah berdaya saing dan melonjak kecemerlangan...begitulah apa yang disebut dan cuba diajar dalam modul yang kami terpaksa lalui...kepadatan kursus ini kadangkala membuatkan rasa tidak larat dalam usia senja gini....belum lagi assigment yang terpaksa disiapkan...menjalankan kajian tindakan pada sekolah asal sebagai sekolah sandaran serta penandaarasan ke sekolah yang dipilih sebagai medium dalam melengkapkan program kepengetuaan dan guru besar sebelum dilantik sebagai pengurus sekolah.

Dah lah suasana IAB yang berbukit dan bangunan bertingkat2...lenguh sendi2 ni berulangalik ke kelas n hostel ...cabaran yang tidak terungkap dengan kata-kata..hanya mereka yang pernah melalui merasai kepayahan itu...terkadang terdetik jugak di hati..alahai nak sangat jadi Guru Besar harung aje lah suka ke tidak...huhuhuhu 

Suasana yang nyaman terkadang sejuk hingga ke tulang menyebabkan ramai di kalangan kami batuk n selsema tambah lagi rindu ke kampung halaman....ya lah rasanya nilah kursus paling panjang dalam sejarah hidup sebagai pendidik...huhuhu..tetapi halangan n cabaran tu tolak ke tepi kerana kami semua macam satu keluarga dalam kelas..kata orang mcm2 ragam bila berjumpa...
Group kami SRG4 ambilan 1/2016 seramai 28 orang sekelas dari pelbagai negeri  yang
paling ramai peserta dari negeri Selangor...

Sesi pembentangan kumpulan rutin harian kami sepanjang berkursus...rasa macam budak maktab...

1 Malaysia...semua ada .....




Friday, January 01, 2016

Selamat Tahun Baru 2016...

 Jumaat 1 Jan 2016

Salam Sejahtera. Moga dirahmati. Selamat menyambut tahun baharu 2016. Pejam celik kita dah melangkah ke tahun baru yang pastinya banyak aktiviti yang bakal menyusul...kita tinggalkan pengalaman...kenangan dan kerjabuat kita pada 2015 ...mana yang tidak sempat diupdate kita boleh lakukan semula kerana pada kita angka bukan penamat untuk tidak meneruskan kerja yang terbengkalai...yang penting semangat tahun baru...azam baru serta cita-cita yang terpadam seharusnya digerakkan semula demi perjuangan anak bangsa yang dahagakan ilmu...so Selamat tahun baharu 2016 jumpa anda di puncak kejayaan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...