Renungan...

Followers

nuffnang

Wednesday, November 28, 2012

Pizza time...!

 Rabu 28 Nov.2012

Salam Rabu untuk semua...moga dirahmati...berposting kembali..hari nak promosi pizza makanan omputih yang telah diubahsuai mengikut selera org kita....apa yang penting citarasanya menyelerakan dan memenuhi permintaan....agak2 sama ke tidak dengan pizzahut tu....janji dapat makan sepuas-puasnya....anyway permintaan si azeem yang hari2 duk tanya bila nak buat pizza? soalan yang payah nak jawab...sbb bahan2 yang nak dibuat mesti cukup br pizza tu ummmp...kalau tak rasa macam roti sayuran lah....

So...untuk tidak menghampakan...dapatkan tepung roti n chesse mozarella tu sbb dia punya chesse sedap dan bertali lagi...kalau chesse yg lain rasanya kurang menyengat....proses buatnya bukan payah pun...cuma terkadang nak dapat mood membuatnya yang penting...buat dalam 1 kilo tepung dan bulatkan dohnya kira2 7 biji...anggaran semua dalam rumah dapat satu seorg....mengguli? tidak sekali2 sbb semua guna mixer kenwod senang dan tidak payah guna tenaga pun...mixer lain...rasanya tidak sekuat dan setahan kenwod,,heheheh jangan marah ya...tu lah hakikatnya  untuk intinya apa-apa pun boleh kita gunakan bergantung kepada citarasa kita n anak-anak yang pasti intinya mestilah sedap sebab di situ letakkan keenakan pizza itu sendiri...makanan mewah ni mengandungi pelbagai zat dan apa2 aje yang kita letak dan berwarna-warni akan menarik untuk dimakan...apa2 pun lihatlah foto yang sempat dirakamkan...


Monday, November 26, 2012

Tangga oh tangga...!

 Isnin 26 Nov.2012

Salam Isnin untuk semua....Moga dirahmati...kejap aje masa berlalu..pejam celik kita dah menghampiri penghujung November...dengan suasana panas dan hujan sekali sekala...tidak lekang juga majlis khawin di merata-rata tempat...ada yang sempat bertandang tidak kurang juga yang terlepas pasal silap hari bulan...hehehehe maaf ya yang menjemput..projek masa cuti..tangga ke loteng atas yang tidak pernah siap-siap hingga sekarang...dari 6 org tukang yang menawarkan diri...hingga sekarang tiada seorang yang mampu menyahut cabaran....tup-tup...bila anak sedara datang...dengan rela hati n berat rasa cuba memahami masalah tuan rumah...maka projek tu berjalan...rasanya takat ni udah nampak perkembangannya....memang payah pun nak dapatkan angle yag baik dengan tempat yang terhad....


Agaknya tulah sebabnya dia org tak nak buat...pasal cerewat n banyak kerja...yang kita bengang..kalau tak nak buat cakaplah awal2...ni bila masuk 2 bulan kita menunggu...br cakap tidak jadi buat sbb byk kerja..kalu cakap awal2 kan senang...tu lah terbengkalainya sampai 2 tahun...nasib tuan rumah cool je..heheheh..setidak-tidaknya dah nampak hasil kemenjadiannya....eh! ramai pulak yang berminat untuk melihat siapnya macam mana...atas loteng tu memang dah dipasang lantai kayu dan tinggi bumbungnya kira oklah pendek kata patutlah dijadikan loteng....masa dulu tak nak buat rumah 2 tingkat...bila dah senja gini...dah lutut semuanya longgar2 br nak merasa naik turun tangga....hehehehe macam2 manusia ni...tidak puas hati tu tidak abis2...rasanya tidak sabar progres ni berjln..lambat betul...yang buat ni pun bukannya mahir dlm bidang tangga pun...tapi ingin mencuba kemahiran...





Bahagian atas yg masih dalam proses...

Tuesday, November 20, 2012

Selesai segala-galanya...happy!

Selasa 20 Nov.2012

Salam Selasa untuk semua...moga  dirahmati...berposting kembali setelah senyap se senyapnya...yang pasti cukup terharu dengan kekejaman zionist yang menyerang penduduk Palastine tanpa rasa kemanusiaan...apa tidaknya sasarannya kanak-kanak...orang perempuan...orang tua....kejam sungguh dia org...dalam al-quran cukup banyak Allah taala memberi peringatan tentang bangsa yahudi ni...kalau nak berperang...berperanglah dengan askar2 palastin dan mujahidin  tengok siapa yang kuat....bangsa penakut ni kuat kerana senjata moden je...dan sekutu2 kuat di belakangnya aje...kita sebagai umat Islam seharusnya peka dengan penderitaan masyarakat palastine dengan berdoa dan bermunajat dengan Allah minta dilindungi mereka dari kekejaman ini...BOIKOT barangan isreal laknatulalah ni...

Selesai segala-galanya.....apa yang selesainya...pertama semua assigment untuk sem ni telah disendkan kepada pensyarah...yalah 10 assigment yg jumlah mlsnya saja 20 setiap satu...naik semput seluruh badan....yang tinggal lagi periksa akhir bulan 12...kene study awal2....perkara kedua..selesai sudah temudduga GPK untuk pengisian tahun 2013...temuduga kedua ni...punyalah panel ni macam ceramah politik pulak sebab soalan banyak berkisar pasal politik...kita yang nak jawap pun...naik pening...tiada kaitan lansung dengan bidang tugas gpk....macam nok cari calon PRU13 je..hehehehe..


Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah...1434H

Rabu 14 Nov. 2012

Salam Maal Hijrah...moga dirahmati...Awal Muharram atau Maal Hijrah merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam iaitu memperingati penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi. Peristiwa bersejarah itu berlaku pada 1 muharram tahun baru bagi Takwim Hijrah. Namun Tahun Hijrah Rasulullah SAW dari Mekah ke Madinah itu diambil sebagai permulaan kiraan bagi kalendar Hijrah.[1]


Di Malaysia hari tersebut merupakan hari keagamaan di mana umat Islam mengadakan solat sunat di masjid-masjid di seluruh negeri. Hari Maal Hijrah atau Awal Muharram merupakan hari cuti umum di Malaysia.

Sunday, November 11, 2012

Tiramisu...sedap!

Sabtu 10 Nov.2012

Salam Sabtu untuk semua moga dilimpahi dengan keberkatan dan dikurnikan kesihatan yang baik...posting lewat malam....setelah duk godek assigment semantik...punyalah payah nak buat analisi komponen makna...bila siap baru rasa dunia ni ana yang punya...cara relise tension..semestinya membuat kek dan sewaktu dengannya...terapi paling berkesan...tengah marah sekali pun...sejuk hati bila sebut pasal kek hehehehe...

Setelah sekian lama cuba dapatkan biskut tiramisu atau lady finger ni...br sekarang berkesempatan melihat secara dekat dan merasanya...kalau kita biskut ni tawar aje...macam biskut balak..tapi siaz dia macam jari lady gitu...cantik..abstrak je tu...omputih ni kalau cop dia mmg lebih2 skit...mana dapat? beli kat KL..suruh si Azyan carikan....nak harapkan di sini mmg tak dapat punya...biskut ni khas untuk buat tiramisu je...godek dalam peti ais...masih ada lagi whipping cream n chesse tatura...yang kebetulan beli untuk buat chesse cake ari raya puasa...sampai skrg tak jadi-jadi....so bagai orang mengantuk disorongkan bantal....semua brg yang dikehendaki ada...


Kata si Azeem...aiskrim ni lain dari yang lain...aiskrim pulok dilabelnya...sbb rasanya mmg sedap macam makan ais krim ditambah dengan biskut oreo yang dipatah-patahkan sebagai deko dia atas...sekali rasa pasti hendak lg...biarkan dalam peti ais seketika sbb dia beku skit dan rasa sejuk2 gitu...anyway berbaloi menikmatinya....

Thursday, November 08, 2012

Yahoo...Selamat Bercuti!


Khamis 8 Nov.2012

Salam Khamis untuk semua...moga dirahmati....Hari terakhir di sekolah....pejam celik sampai juga penghujung persekolahan...rutin yang sama setiap tahun...siap apa yang perlu terutama buku rekod mengajar....passpot cikgu katakan...nilaian prestasi terletak di situ...kemas library...masuk stok buku...cuti panjang lah katakan....kata GB masa taklimat akhir...cuti cikgu tahun ni 52 hari...dan pihak sekolah berhak memanggil cikgu dalam cuti...so jangan off h/set masing2..kahakahkah....

Maka jadual kehadiran ke sekolah diedarkan  dgn tarikh skli start 23 Dis..hingga 31 Dis...aktiviti panitia,in house tranning  dan pelbagai lagi....bila tilik... fening....cikgu yg bertukar mesti datang lagi masa mesy.guru sbb tarikh pertukaran anda 1 jan.2013...bukan aku kata...GB kata..hehehe...so tahniah ustazah Haslina n Ust. Zaharawadi....kerna anda dapat bertukar dari 12 orang yang memohon hanya anda berdua bernasib baik...oppp...pertukaran masih ada lagi sehingga 31/12...jadi peluang tu masih terbuka...

Bila sebut pasal cuti ni....ramai yg cemburu kepada golongan cikgu sbb? cuti bergaji...tenang fikiran,rilek minda....yang penting boleh mengemas apa yg patut di rumah....ttp yang belajar tu..exam menanti di penghujung Disember ni....jadi dok bercuti manelah jawabnya....tanya pd hubby destinasi percutian kali ni...katanya ikut mood n kewangan....bila anak2 besor2 ni...kita tidak merancang mane...sebab masing2 ada tanggungjawab sendiri....apa2 pun rehatkan minda...tenangkan fikiran...tarik nafas panjang....hilangkan serabut n stress...Selamat Bercuti!!!!...

Tuesday, November 06, 2012

Suara hati...

Selasa 6 Dis.2012

Salam untuk semua moga dirahmati. Malas betulah nak update blog...terbiar begini sampai naik lalang...jenguk tu jenguk...tapi taida kuasa n upaya untuk mencatat sesuatu di sini...biasalah ujung tahun....rasanya cukup banyak tempahan kek n puding yang dibuat...tapi satu keping foto dok sempat nok snap....tadi buatkan puding karemal,puding jagung n puding mamble untuk jamuan tahun 6...bila teringat nak ambik gambar....semua puding tu dah licin micing.huhuhuhu...terkilan sungguh!

Hari anugerah cemerlang selesai dengan jayanya....stage masterlah katakan ...kene buat laporan ni...sbb ada org nak tengok kerja buat kita menjadi ke tidak...huhuhuhu..sampai begitu sekali kecaknaan dio org pasal kita....ni bukan kerja seorg  tetapi team worklah...semua guru profesional...dia org tahu tugas n bidang masing2...sampai masa ok je... Thanks a lot pada saing2 yg banyak membantu.....dia org ni bukan br posting...don't judge the book by it cover...

Rasa terkilan lagi...pasal dok leh tuko...sedih yang amat sgt...sebab? kepuasaan bekerja di sini sudah abis gas....suara pok pet....tiada kebebasan meluahkan pendapat n so on.....so jalan terbaik bertukar sekolah cuba di tempat baru...suasana baru....segala-galanya baru....tapi masa masih ada....Insyaallah jika kesungguhan itu ada....kita mampu mengubahnya.....

Menunggu sesuatu yang tidak pasti...terasa menunggu buah yg mmg tak akan gugur jika tidak dijolok kuat-kuat....membahagiakan hati dengan kata-kata positif sesuatu yg luarbiasa......pujuk hati....akan tiba saat tu...tapi bila?



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...